Hybridcasual: Mobil Oyun Dünyasının Yeni Trendi mi?
Mobil oyunların yükselişiyle birlikte, daha önce oyun dünyasında kullanılmayan ya da yaygınlaşmamış birçok yeni terim hayatımıza girdi. Akıllı telefonların geniş kullanıcı kitlesi, oyun geliştiricilere daha önce ulaşamadıkları oyuncu profillerine ulaşma fırsatı sundu. Bu çeşitlilik, oyunların farklı profillere hitap etmesini ve çeşitli beklentileri karşılamasını gerektirdi.
Bazı kullanıcılar oyun oynamayı saçma bulurken, bazıları oyunlara para harcamak istemiyor. Öte yandan, kesintisiz bir oyun deneyimi için binlerce dolar harcayabilecek oyuncular da var. Oyun şirketleri, kullanıcıları eğlendirmekle birlikte, hayatta kalabilmek için gelir elde etmek zorunda. Bu da onları, farklı oyuncu türlerine hitap eden çeşitli modeller geliştirmeye yöneltti. Bu modeller arasında hypercasual, hybridcasual, casual, mid-core, core ve hardcore gibi kategoriler yer alıyor.
Hybridcasual Nedir?
Önceki yazılarımızda hypercasual kategorisinin doğuşunu ve yükselişini tartışmıştık. Hybridcasual, hypercasual ve casual kategorileri arasında yer alan oyunları tanımlayan bir terim olarak kullanılmaya başlandı. Hybridcasual oyunlar, hypercasual oyunların temel mekaniklerini, casual ve mid-core oyunlardaki oyun içi gelişim süreçleriyle birleştirir.
Applovin’e göre hybridcasual oyunlar, hypercasual oyunların basit mekaniklerini, daha karmaşık oyunlarda gözlemlenen uzun vadeli hedeflerle zenginleştirir. Adjust ise, hybridcasual’ı, hypercasual’ın kolay adaptasyonunu, mid-core’un gelir elde etme metotlarıyla birleştiren bir kategori olarak tanımlar.
Hybridcasual oyunlar, herkes tarafından kolayca anlaşılabilen sade ama bağlayıcı oyun mekaniklerini, uzun vadeli hedefler belirleyen içeriklerle buluşturur. Bu oyunlar, büyük ölçüde reklam gösterimine dayanan gelir modelleriyle, hedeflerine hızlı ulaşmak isteyen oyunculara para harcama seçenekleri sunar. BV Growth Portföy şirketlerinden Veloxia’nın geliştirdiği hybridcasual türündeki Space Colony oyununu, App Store ve Google Play Store üzerinden indirebilirsiniz.
Hypercasual ve Hybridcasual’ın Temel Farklılıkları
Her iki kategori de sektörde yaygınlık kazanmış ve kullanıcı alışkanlıkları açısından kabul görmüş başarılı ürün modelleridir. Bir oyun stüdyosu, stratejisine göre hypercasual veya hybridcasual’ı tercih edebilir. Bu seçim, projeye başlamadan önce belirlenmelidir, çünkü stratejinin doğru belirlenmesi, başarılı ve sürdürülebilir bir oyun geliştirmek için kritik öneme sahiptir.
7’den 70’e herkesin reklamını görür görmez denemek isteyeceği, 3 saniyede adapte olup kendini yormadan oynayabileceği oyunlar geliştirmek isteyen bir stüdyo için en uygun kategori büyük olasılıkla hypercasual olacaktır. Hypercasual oyunlar, basit ve bağımlılık yaratan oyun kurgularıyla düşük maliyetli kullanıcı edinimlerine odaklanır. Bu oyunlar, çok sayıda ancak kısa sürede tamamlanabilen bölümler sunarak, oyuncuların sık sık reklam izlemesini teşvik eder. Para harcamaya istekli kullanıcılar için ise “No Ads” gibi ücretli özellikler veya basit kozmetik ürünler sunulmaktadır.
Hybridcasual oyunlar ise hypercasual’ın kısa ömürlü oyun süresi ve sınırlı kullanıcı başına gelir miktarına yönelik iyileştirmeler sunar. Bu oyunlar, hypercasual’a göre daha yüksek kullanıcı edinim maliyetlerine katlanarak, oyuncuları daha uzun süre oyunda tutmayı hedefler. Hybridcasual oyunlar, uzun vadeli oyun motivasyonları ve hikaye ilerlemeleri sunar. Oyuncular, zaman geçtikçe oyunla daha çok bağ kurar ve reklam izlemeye veya para harcamaya daha meyilli hale gelirler. Bazı oyunlara eklenen sosyal özellikler, oyuncuların birbirleriyle rekabet etmelerini sağlar ve bu da oyun süresini uzatır.
BV Growth Portföy şirketlerinden Gulliver’s Games’in geliştirdiği hybridcasual türündeki Restaurant Tycoon oyununu, App Store ve Google Play Store üzerinden indirebilirsiniz.
Neden Hybridcasual?
Mobil uygulamaların kullanıcı edinmek için harcadıkları paralar arttıkça, bu kullanıcıların değeri de aynı oranda artıyor. Hybridcasual oyunlar, bu değişimin bir sonucu olarak ortaya çıkmış ve oyuncularını uzun süre memnun ederek ilerlemekte, daha sürdürülebilir projeler olmayı başarmaktadır. Casual ve mid-core kategorilerine nazaran daha kısa geliştirme süreleri gerektiren bu kategori, kalıcı olmayı isteyen oyunlar arasında makul bir alternatif model sunar.
Hypercasual oyunlarda düşük geliştirme eforu ve kullanıcı edinim maliyetleriyle denemeler yapmak ve kısa ömürlü başarılar yakalamak istemeyen stüdyolar, hybridcasual’a yönelebilirler. Hybridcasual oyunlar, daha uzun süreler geliştirilir, daha yüksek maliyetlere katlanır, ancak daha uzun süre oynanan ve gelir üreten oyunlar sunar.
Hypercasual Bir Oyunu Hybridcasual’a Dönüştürmek
Hybridcasual türü, tam olarak hypercasual oyunlardan evrilerek doğduğu için bu dönüşüm teknik olarak mümkündür. Bu noktada en önemli konu, temel oyun mekaniklerinin bu dönüşüme uygun olup olmadığıdır. Eğer mevcut hypercasual oyununuz; karakter-hikaye çevre değişimi, rekabetçi sosyal içerikler ve yeni oyun mekanikleri sunabiliyorsa, bu geçiş zamana ve doğru iterasyonlara bağlıdır.
“Hypercasual ölüyor mu?” sorusunun cevabı kişiden kişiye değişse de herkesin hemfikir olduğu bir konu var: “Hybridcasual yükseliyor…” Şartların gerekliliğine uyum sağlamayan stüdyoların başarısız olduğu, erken hamle avantajını yakalayanların ise hızla büyüdüğü bu sektörde, hypercasual’dan daha sürdürülebilir oyunlara geçiş yapmak isteyenler için hybridcasual uygun bir seçenek olabilir.
. . .
İlgili bağlantılarımız;
- Portföy Şirketlerimize Göz Atın!
- Hypercasual Oyun Segmentini Tanıyalım
- Dijital Oyun Sektörünün Yükselişi
- BV Insights makalelerimizi keşfedin ve abone olun!
- BV Portföy Oyun ve Teknoloji Değişken Fonu’nun (BTE) yatırım yaptığı hisseleri görmek ve fon ile ilgili detaylı bilgi almak için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz!